Customer service
Veel contact met uw relaties, de administratie regelen en de backoffice controleren. Nemen accountmanagers veel werk uit handen. Hoe vaardig zijn zij in het contact met uw klanten?
(Interne) Communicatie
Hoe communiceren collega’s met elkaar? Welke effecten heeft de interne communicatie op de sfeer en effectiviteit van de werkplek en het werk. Wilt u deze positieve effecten verder optimaliseren?
Debiteuren
Uw organisatie is succesvol en heeft veel klanten. Deze klanten bestellen steeds meer en zijn steeds belangrijker voor uw omzet en voortbestaan van uw onderneming. Betaalden ze ook maar eens op tijd. Hoe ze aan te manen en toch een goede relatie te behouden leert (uw backoffice) van de specialist.
De techneut als ambassadeur
Wie heeft het makkelijkst toegang tot de beslissers bij de klant? Juist de techneut. Wat hij/zij kan leren is, leads opsporen en doorgeven én een visitekaartje zijn voor uw organisatie.
Klachtenafhandeling
De orderafdeling heeft steeds meer contact met klanten. Vragen over productspecificaties en leveringen zijn hun voornaamste taak geworden. Soms gaat er wel eens iets mis. Uit onderzoek blijkt, dat een goed opgeloste klacht meer waard is dan een nieuwe klant. Kortom: Hoe maakt u van een klacht een kans.
Klantgerichtheid Cultuur
Voor elke organisatiecultuur, commercieel of non-profit, geldt dat de klant het bestaansrecht is van de organisatie. Daarom klantgerichte communicatie.
Klantgerichtheid Zorg
In de zorg is elke medewerker het visitekaartje. Efficiëntie moet daardoor hand in hand gaan met klantvriendelijkheid. Leer uw medewerkers om altijd klantvriendelijk, behulpzaam en gericht te werken.
Slecht nieuws
Uw organisatie groeit zo snel dat uw producten of diensten soms uitverkocht zijn. In een succesvolle organisatie loopt er logistiek ook wel eens wat mis. Hoe brengt u dit nieuws?
Telefonisch contact met klanten
Iedereen die contact heeft met klanten. Uw medewerkers leren telefoneren alsof ze bij de meest klantgerichte organisatie ter wereld werken.
Telefonisten en receptionisten
Het visitekaartje van uw organisatie. Het eerste dat klanten, leveranciers en zakenrelaties zien van uw organisatie. De eerste indruk bepaalt. Wilt u deze eerste indruk op een positieve manier beïnvloeden, mail dan met onze experts.
Verkoopvaardigheden diensten
Uw organisatie heeft geen tastbaar product. Het product, dat bent u met uw medewerkers zelf. De klant weet pas of de kwaliteit van uw product goed is, nádat de dienst geconsumeerd is. U bent specialist of consultant op een bepaald terrein.